Η παρέμβαση του Δημάρχου Ρεθύμνης και Προέδου της ΠΕΔ Κρήτης, Γιώργη Μαρινάκη στη συνεδρίαση της Βουλής για τον ΒΟΑΚ - 30/05/25

Ο Δήμαρχος Ρεθύμνης και Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης Γιώργης Μαρινάκης έλαβε μέρος χθες (Τετάρτη, 28 Μαΐου 2025) στη δεύτερη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορά τον ΒΟΑΚ.

 

Στην τρίλεπτη, βάσει του κανονισμού της διαδικασίας, παρέμβαση του ο κ. Μαρινάκης τόνισε τα εξής:

 

  • «Με την πρόφαση να μη χάνουμε χρόνο το έργο του ΒΟΑΚ σχεδιάστηκε για εμάς, χωρίς εμάς με αποτέλεσμα να έχουν γίνει σοβαρά λάθη στον σχεδιασμό. Αγωνιώ όχι μόνο για τις προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από συγκεκριμένους Δήμους αλλά και επειδή θα υπάρξουν πολλά προβλήματα κατά την κατασκευή. Είναι ένα πολύ δύσκολο έργο και έχει υποτιμηθεί το θέμα των απαλλοτριωτέων για τα οποία δεν υπάρχει προπαρασκευή.  Εμείς σε συναντίληψη με τα Τεχνικά Επιμελητήρια  Ανατολικής και Δυτικής Κρήτης είχαμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις που δεν κουβεντιάστηκαν τάχα για να μην χάσουμε χρόνο. Έχουμε χάσει ήδη τέσσερα χρόνια. Θεωρώ ότι ο παραχωρησιούχος θα βρει μπροστά του αυτά τα θέματα και ελπίζω  να συνεννοηθεί μαζί μας για να μπορέσουμε να αμβλύνουμε ό,τι έχει σχεδιαστεί λανθασμένα. .
  • Για το Ρέθυμνο που βρίσκεται ανάμεσα σε δυο αεροδρόμια είναι ζωτικής σημασίας τόσο η κατασκευή του ΒΟΑΚ όσο και η σύνδεση του αεροδρομίου Χανίων με τη Σούδα. Επίσης είναι δυνατόν να λέμε ότι θα καλυφθεί μια εγκληματική χάραξη παρελθόντων χρόνων στον κόμβο Τυμπακίου με φωτεινούς σηματοδότες;
  • Προσδοκώ  έναν διάλογο με τον παραχωρησιούχο για να διορθωθούν πράγματα σε επίπεδο μελέτης και να πάψει η  Κρήτη να θρηνεί θύματα στην άσφαλτο. Ελπίζω ότι σε αυτόν τον διάλογο με τον παραχωρησιούχο θα πρυτανεύσει η λογική και θα κουβεντιάσουμε ώστε να μη θρηνήσουμε άλλα θύματα. Γιατί τον ΒΟΑΚ κάποιοι στην Κρήτη τον λένε «βόα» που καταπίνει αθώους ανθρώπους και είναι ντροπή για την Κρήτη και φταίμε και εμείς, όχι μόνο η πολιτική ηγεσία. Κάποτε  όταν έπρεπε να πάρουμε γενναίες αποφάσεις δειλιάσαμε στο θέμα των διοδίων. Τώρα και διόδια θα πληρώσουμε και μάλιστα -όπως σχολιάστηκε- πρόωρα, και έχουμε πληρώσει ένα βαρύ τίμημα αίματος στην άσφαλτο. Προσδοκώ να γίνει ουσιαστικός διάλογος στο επίπεδο μελέτης του έργου μήπως διορθώσουμε πράγματα που μέχρι τώρα δεν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν». 
  • Ειδικότερα για το Ρέθυμνο που αναπτύσσεται ταχύτατα από πληθυσμιακής και τουριστικής πλευράς σχεδιάστηκε ό,τι πιο τσιγκούνικο υπήρχε. Εμείς θέτουμε σε προτεραιότητα το έργο του περιφερειακού δρόμου που το θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ και θα έπρεπε να είναι παράλληλο με τον ΒΟΑΚ, για να μην πω πρωθύστερο, ώστε να μην πνιγεί η πόλη όχι μόνο κυκλοφοριακά, αλλά και από πλευράς πολιτικής προστασίας. Πρόκειται για ένα έργο κομβικής σημασίας που ακόμη το μελετούμε, ενώ το είχε αντιληφθεί ο Γιώργος Σουφλιάς επί των ημερών της Υπουργίας του. Δεν υπάρχει επίσης πρόβλεψη, έστω για έναν ημικόμβο για την εκτόνωση της πίεσης της πόλης από τον κλειστό αυτοκινητόδρομο, ενώ έχουμε απουσία υδραυλικών έργων παρά τις σημερινές συνθήκες που ευνοούν τα πλημμυρικά φαινόμενα, ιδιαίτερα στον ανατολικό δρόμο. Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος στο Ρέθυμνο δεν έχει καν λωρίδες έκτακτης ανάγκης διότι δεν μπορούσαν να γίνουν από τεχνικής πλευράς, εφόσον ακολουθήθηκε η παλιά χάραξη.

 

 

Από  το Γραφείο Τύπου

31 Μαΐου 2025
 (1357)
 (1356)
 (1353)
 (1349)
 (1355)
 (1351)
 (1352)
 (1347)
 (1346)
more_carnival (1354)
 (1121)
 (1329)
 (1339)
 (1281)
 (1342)
 (1348)
 (1345)
 (1344)
 (1343)
 (1335)
 (1337)
Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι (481)
 (1341)
 (1330)
 (1333)
city maps (1041)
 (1328)