Πρασσανό φαράγγι

Στα νότια του νομού Ρεθύμνου, υπό την επιβλητική παρουσία του Ψηλορείτη, συναντάμε ένα πανέμορφο φυσικό φαράγγι. Το φαράγγι αυτό είναι γέννημα της διάβρωσης του νερού του ποταμού. Απέχει από το Ρέθυμνο με αυτοκίνητο 45'' οδηγώντας προς την κοιλάδα Αμαρίου. Είναι επισκέψιμο την περίοδο του καλοκαιριού και μόνο μέχρι αρχές φθινοπώρου διότι έχει πάρα πολύ νερό.

Ξεκινάμε την διαδρομή, διάρκειας 4 περίπου ωρών, έχοντας μαζί μας κατάλληλο εξοπλισμό (άνετα παπούτσια, ελαφρά ρούχα, νερό). Διασχίζουμε την κοίτη του ποταμού, υπό την θωπεία των πλάτανων. Ακολουθούμε το μονοπάτι με κατεύθυνση προς τα δεξιά και φτάνουμε σε σημείο που προσφέρεται για μια στάση προκειμένου να απολαύσουμε την ομορφιά που ξεδιπλώνεται στα μάτια μας.

Σύντομα βλέπουμε την πρώτη πινακίδα Ε4 που μας κατευθύνει προς άλλες επιλεγμένες διαδρομές Ε4. Η πορεία μας, μας οδηγεί νοτιοδυτικά. Μετά από 2 ώρες πεζοπορίας αντιμετωπίζουμε το ενδεχόμενο να φανεί η διαδρομή απροσπέλαστη. Αποφεύγουμε το συγκεκριμένο σημείο, οπισθοχωρώντας μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά του φαραγγιού, ένα πιο προσπελάσιμο φυσικό μονοπάτι που είναι φανερό ότι το χρησιμοποιούν οι μόνιμοι κάτοικοι του φαραγγιού, τα ζώα. Το ακολουθούμε για περίπου 100 μέτρα ώσπου να ξανασυναντήσουμε την κήτη του ποταμού.

Μετά από μιάμιση ώρα περιπλάνησης στην πυκνή βλάστηση που έχει κερδίσει τον αγώνα επιβίωσής της με τα στοιχεία της φύσης, το μοναδικής ομορφιάς καμβά που συνθέτουν οι ρίζες των δέντρων προκειμένου να αντέξουν την ορμητική ροή των νερών του ποταμού και, αν είμαστε τυχεροί, τη μεγαλοπρεπή θέα των αρπαχτικών πουλιών που ζουν εκεί, φτάνουμε στη θέση όπου το φαράγγι στενεύει. Στην κατάληξη του, το φαράγγι έχει φάρδος που δε ξεπερνά τα 4 μέτρα. Μετά από 15'' έχουμε διασχίσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής μας. Έχουν ήδη περάσει 2,5 ώρες από την έναρξη της εξόρμησής μας και φτάνουμε σε ένα λιόφυτο που βρίσκεται στα αριστερά της κοίτης του ποταμού. Συνεχίζουμε τη διαδρομή παράλληλα με την κήτη του ποταμού ώσπου, μετά τα δεύτερο λιόφυτο, συναντάμε μονοπάτι. Ακολουθούμε την αιλουροειδή κατεύθυνσή του για να φτάσουμε σε μια μάντρα που μας οδηγεί βόρεια προς την θάλασσα και μετά από λίγο βλέπουμε μια γέφυρα . Προχωρούμε και στα δεξιά μας η άσφαλτος σηματοδοτεί την έξοδό μας από τον επίγειο παράδεισο και την επάνοδό μας στην κατασκευασμένη μας πραγματικότητα. Τα διαμερίσματα που βρίσκονται στ αριστερά μας είναι το σημείο κατατεθέν για την άφιξή μας στην περιοχή Μισιρίων. Το Ρέθυμνο είναι πλέον μπροστά μας.