30/04/18, Ομιλία Δημάρχου για ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Ομιλία Δημάρχου Ρεθύμνης κ. Γιώργη Χ. Μαρινάκη στην Ημερίδα Δήμου Πλατανιά Χανίων με θέμα "Συμμετοχικό Εργαστήριο Καινοτομίας και e-Διακυβέρνησης»

 

 

25 Απριλίου 2018

 

 

 

Κυρίες και Κύριοι

Αγαπητοί Συνάδελφοι

 

 

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση είναι το σύγχρονο στοίχημα που καλείται η Τοπική Αυτοδιοίκηση να κερδίσει, στο πλαίσιο του σταθερού προσανατολισμού των ενεργειών της, στην υπηρεσία του δημότη.

Η διαφάνεια, η διασφάλιση της εύκολης και πλήρους πρόσβασης όλων των δημοτών κι επισκεπτών στο σύνολο των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών, η διαρκής αλληλεπίδραση και ανεμπόδιστη συνεργασία της κοινωνίας με τις υπηρεσίες που την αφορούν, δεν αποτελούν πλέον προτάγματα του μέλλοντος αλλά αναγκαίες συνθήκες του παρόντος.

Με αυτό το πνεύμα και με κυρίαρχο στόχο τη διευκόλυνση των συμπολιτών κι επισκεπτών μας, τη βελτίωση λειτουργίας των υπηρεσιών μας, την ανταπόκρισή μας στις σύγχρονες επιταγές επικοινωνίας και συναλλαγής, ο Δήμος Ρεθύμνου σχεδίασε και υλοποιεί μια σειρά έργων, με σκοπό την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ώστε η Κοινωνία της Πληροφορίας που διαμορφώνεται, να είναι μια κοινωνία προσιτή σε όλους.

Μια κοινωνία χωρίς ανισότητες στην πρόσβαση της ψηφιακής τεχνολογίας και χωρίς κινδύνους από τη χρήση της για τα δικαιώματα του πολίτη και την ελευθερία έκφρασης και πληροφόρησης.

Με το σχεδιασμό και την υλοποίηση σύγχρονων εφαρμογών πληροφορικής, δημιουργούμε ένα διαλειτουργικό περιβάλλον που στόχο έχει να απλοποιήσει τη ζωή του πολίτη και τη λειτουργία της επιχειρηματικής του δράσης και ταυτόχρονα, να προβάλει τις πολλαπλές δυνατότητες του τόπου, προσφέροντας στον επισκέπτη το δικαίωμα επιλογής ώστε η εμπειρία της επίσκεψης του να είναι αντάξια των προσδοκιών του.

 

 

 

Εκτιμώ πως όλοι οι Δήμοι που έχουν υιοθετήσει ανάλογα προγράμματα, μοιράζονται παρόμοιες ανησυχίες, συμμερίζονται τις ανάγκες των κοινωνιών στις οποίες απευθύνονται και θέτουν κοινής φιλοσοφίας στόχους. Ως εκ τούτου, η σημερινή μας συνεργασία, η οποία οφείλεται στην εξαιρετική πρωτοβουλία του Δήμου Πλατανιά για την οποία ευχαριστούμε και συγχαίρουμε το Δήμαρχο και τους συνεργάτες του, θα μας προσφέρει την ευκαιρία μας γόνιμης ανταλλαγής εμπειριών και τεχνογνωσίας πάνω στο συγκεκριμένο πεδίο.

Στο πλαίσιο αυτού του διαλόγου, λοιπόν, ο οποίος θα είναι παραμείνει ενεργός όντας μονίμως επίκαιρος, θα ήθελα να σας παρουσιάσω τους βασικούς άξονες στους οποίους εξελίσσεται η ηλεκτρονική διακυβέρνηση του Δήμου Ρεθύμνης. Πιθανότατα σε αρκετούς εξ αυτών να εντοπίσετε κοινές πρακτικές και ενέργειες. Άλλωστε, η ουσία εδράζεται στην κοινή μας στόχευση να επικοινωνήσουμε, να εξυπηρετήσουμε και να λειτουργήσουμε κατά το δυνατόν αμεσότερο, παραγωγικότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο.

Ας διατρέξουμε λοιπόν μαζί, τις κατηγορίες δράσεων που έχει υιοθετήσει και εφαρμόσει στην πράξη, μέσα από έργα Πληροφορικής που σχεδιάζει το αρμόδιο Τμήμα του, ο Δήμος Ρεθύμνης:

 

1) Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών για τους Δημότες μέσω διαδικτύου και μέσω φορητών συσκευών (smart phones, tablets)

2) Δημιουργία Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε χώρους προσβάσιμους από το Κοινό (WiFi Hotspots) αλλά και σε κτήρια του Δήμου που εξυπηρετούν Δημότες.

3) Ανάπτυξη Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων (GIS)

4) Εκσυγχρονισμός Πληροφοριακών Εφαρμογών Εσωτερικής Λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου

5) Αναδιοργάνωση και βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου για υποστήριξη των προαναφερόμενων δράσεων με αποτελεσματικό τρόπο

6) Ανάπτυξη Συστημάτων Τουριστικής προβολής και Βελτίωσης της εμπειρίας του επισκέπτη στο Ρέθυμνο

7) Αναβάθμιση των υπαρχόντων Πληροφοριακών Συστημάτων Επιχειρησιακής Λειτουργίας (hardware)

 

 

Τι εννοούμε και τι επιδιώκουμε μέσα από τους επιμέρους άξονες;

 

1) Σε ότι αφορά την Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών για τους Δημότες μέσω διαδικτύου και μέσω φορητών συσκευών (smart phones, tablets), θέσαμε σε λειτουργία δέκα χρόνια πριν, μια εφαρμογή με την οποία οι δημότες μπορούν, στο www.rethymno.gr να καταθέτουν τα αιτήματα τους, τα παράπονά τους, να ειδοποιήσουν για βλάβες να ζητήσουν πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις κ.α.

Σημειώνεται πως για την υποβολή ηλεκτρονικού αιτήματος είναι απαραίτητο να είναι εγγεγραμμένος ο χρήστης ενώ για την αποστολή πιστοποιητικών στην διεύθυνση του είναι απαραίτητο να είναι πιστοποιημένος ο χρήστης, ιδιότητα που αποκτά κάποιος εγγεγραμμένος χρήστης, προσερχόμενος στην Υπηρεσία με την υπόδειξη της ταυτότητας του.

Ένα χρόνο μετά, η δυνατότητα αυτή προσφέρθηκε στους χρήστες και μέσω SMS και μάλιστα ήμασταν από τους πρώτους Δήμους πανελληνίως που προσέφερε, το 2009, τέτοιες υπηρεσίες.

Εκείνο όμως στο οποίο θα ήθελα να επιμείνω είναι πως η επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ρεθύμνης, δηλαδή το www.rethymno.gr, σχεδιάστηκε με ξεκάθαρη στόχευση: να αξιοποιηθεί ως ένα εύχρηστο, πολύπλευρο και ουσιαστικό μέσο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης του δημοτικού συστήματος με την κοινωνία του Ρεθύμνου αλλά και τους ξένους επισκέπτες του. Πέραν της αμιγούς εξυπηρέτησης των δημοτών σε θέματα που τους αφορούν προσωπικά, η οποία σαφώς και μας ενδιαφέρει, η ελεύθερη πρόσβαση στην ιστοσελίδα του Δήμου, προσφέρει στον επισκέπτη μια άκοπη και πολύ ενδιαφέρουσα δυνατότητα να παρακολουθήσει, ανά πάσα στιγμή και σε όποιο σημείο κι αν βρίσκεται, το σύνολο των δράσεων του Δήμου σε όλα τα επίπεδα: τον Πολιτισμό, τον Αθλητισμό, την Οικονομία, την Επιχειρηματικότητα, την ανάδειξη και την προστασία της Παράδοσης, της μνημειακής και αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς, τη σύνθεση και αρμοδιότητα όλων των Επιτροπών του Δήμου, το αντικείμενο της κάθε υπηρεσίας και στοιχεία επικοινωνίας με κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά κλπ. Στο πλαίσιο δε, της συνεργασίας του Δήμου με αναγνωρισμένους φορείς και καταξιωμένα ιδρύματα ή πνευματικές προσωπικότητες , όπως είναι το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών, η Αρχαιολογία, το ΕΒΕ, το Σύλλογο Ξενοδόχων, το Σύνδεσμο Φιλολόγων, κ.α. φιλοξενούμε στην ιστοσελίδα μας και προωθούμε δράσεις, προτάσεις κι εκδηλώσεις κοινού ενδιαφέροντος.

 

Με την Εφαρμογή «Δημότης Ρεθύμνου», τα αιτήματα μπορούν να υποβάλλονται μέσω smart phones – tablets (Android & iOS), ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες του rethymno.gr ή ακόμη και οι ανώνυμοι χρήστες της εφαρμογής, απέκτησαν πρόσβαση σε όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά αιτήματα του rethymno.gr, σε Φωτογραφίες και Συντεταγμένες σε αιτήματα βλαβών, ενημέρωση για την πρόοδο των αιτημάτων τους καθώς και μια ευρύτατη πληροφόρηση για επίκαιρες δράσεις και ανακοινώσεις του Δήμου αλλά και εκδηλώσεις, εφημερεύοντα, χρήσιμα τηλέφωνα υπηρεσιών και πρώτης ανάγκης κλπ.

Όπως θα διαπιστώσετε κι από τις διαφάνειες, οι δημότες έχουν 3 δυνατότητες ηλεκτρονικής υποβολής των αιτημάτων τους (μέσω του www.rethymno.gr, μέσω SMS και μέσω της εφαρμογής «Δημότης Ρεθύμνου» στο κινητό τους), οι δε υπηρεσίες του Δήμου έχουν πλέον εξοπλιστεί μ’ ένα σύγχρονο εργαλείο διαχείρισης όλων των αιτημάτων. Αντιλαμβανόμαστε πόσο ωφέλιμο είναι σε εξοικονόμηση χρόνου, οργάνωση, οικονομία και διαφάνεια.

Μια εξαιρετικά χρήσιμη εφαρμογή που εξασφάλισε σε κάθε ενδιαφερόμενο, σε όποιο σημείο του κόσμου κι αν βρίσκεται, το δικαίωμα άμεσης ενημέρωσης για τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Ρεθύμνης, είναι η ζωντανή αναμετάδοση των συνεδριάσεων των Μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και η αρχειοθέτηση των συνεδριάσεων, οι οποίες είναι εύκολα προσβάσιμες σε οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να ανατρέξει σε αυτές. Μια πολιτική απόφαση την οποία λάβαμε υπηρετώντας τις αρχές της δημοκρατίας, της διαφάνειας, της συνέπειας λόγου και έργων και της προσωπικής μας ευθύνης απέναντι στο θεσμικό μας ρόλο.

 

2) Δημιουργία Σημείων Ασύρματης Πρόσβασης στο Διαδίκτυο

 

Το δικαίωμα της δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο για όλους, το εξασφαλίσαμε με κόπο και συνεχή παρακολούθηση μέσα από την εγκατάσταση ασύρματου δικτύου WiFi του Δήμου Ρεθύμνης σε 85 θέσεις σε κεντρικά και περιφερειακά σημεία (access points) της πόλης. Η με συνολική, πραγματική διαθέσιμη ταχύτητα στο δίκτυο ξεπερνά τo 1 Gbps (Γκιγα Μπι πι ες)

Η διαδικασία σύνδεσης των χρηστών είναι απλή και η πρόσβαση επιτρέπεται για 60 λεπτά. Μετά από αυτό το διάστημα απαιτείται εκ νέου σύνδεση. Με τον συγκεκριμένο τρόπο σύνδεσης, διασφαλίζουμε την ορθή χρήση της παρεχόμενης υπηρεσίας και αποκτούμε ασφαλή εικόνα των στατιστικών χρήσης.

Σε ότι αφορά τον αριθμό των χρηστών του Δικτύου ας σημειωθεί ότι παρατηρείται σταθερή αύξηση: κατά μέσο όρο, ξεπερνούν τους 40.000 ανά μήνα (μοναδικές συσκευές) με συνολική κίνηση δεδομένων που ξεπερνά πλέον τα 2.0 Terabytes ανά μήνα.

 

3) Η Ανάπτυξη Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων με χρήση τεχνολογιών GIS είναι ένας ακόμη άξονας στα έργα Πληροφορικής του Δήμου Ρεθύμνης. Η εφαρμογή e-Πολεοδομία επικεντρώθηκε στην παροχή πολεοδομικών και χωροταξικών πληροφοριών (όπως χρήσεις γης, κοινόχρηστοι χώροι, υποδομές, συντελεστές δόμησης, αντικειμενικές αξίες, δημογραφικά στοιχεία, καθεστώς ιδιοκτησίας, κ.α.

Στην εφαρμογή e-Πόλη παρέχετε στον κάθε χρήστη ένας οδηγός-χάρτης την πόλης με σημεία ενδιαφέροντος

Η εφαρμογή MapGuide η οποία είχε σχεδιαστεί το 2013 ώστε να παρέχει με εύκολο τρόπο σημεία της πόλης, πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, στα Ελληνικά & Αγγλικά, πρωτοπορία για την εποχή της, αντικαταστάθηκε πλέον με μια πιο σύγχρονη εφαρμογή το Rethymno.guide.

 

4) Ανάπτυξη Συστημάτων Τουριστικής προβολής και Βελτίωσης της εμπειρίας του επισκέπτη

 

Σ’ ένα τουριστικό Δήμο όπως του Ρεθύμνου, που τριπλασιάζει κάθε θερινή σεζόν τον πληθυσμό του και στέκεται με σεβασμό απέναντι στις ανάγκες των επισκεπτών του αλλά και στην προβολή των πολλαπλών δυνατοτήτων της πόλης και των Οικισμών, η αξιοποίηση του διαδικτύου για την παροχή έγκυρων και ασφαλών πληροφοριών, είναι επιβεβλημένη.

Αυτό το σκοπό υπηρετεί και μια σπουδαία εφαρμογή, η οποία αναπτύχθηκε με στοιχεία που συνέλεξε επεξεργάστηκε και συνέθεσε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Ρεθύμνης είναι το «Rethymno Guide». Πρόκειται για ένα πλήρη Οδηγό Πόλης σε επτά (7) γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Πολωνικά, Κινέζικα), ο οποίος περιλαμβάνει

 Αξιοθέατα

 Δραστηριότητες

 Διαδρομές

 Διαμονή

 Εκδηλώσεις

 Πληροφόρηση – Χάρτες - Φυλλάδια

 Άλλες Χρήσιμες Πληροφορίες – Υπηρεσίες

 

Η εφαρμογή είναι προσβάσιμη και μέσω κινητού τηλεφώνου και είμαστε στα αλήθεια υπερήφανοι που εξασφαλίσαμε στους επισκέπτες μας αυτή τη δυνατότητα.

 

Αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς, η εφαρμογή «Οδηγός Προσβασιμότητας», την οποία θέσαμε στη διάθεση των επισκεπτών μας. Πρόκειται για ένα Οδηγό που αποτυπώνει την προσβασιμότητα των τουριστικών προορισμών και υποδομών του Δήμου, οι οποίες κρίθηκαν φιλικές και κατάλληλες για επισκέπτες με αναπηρία και για τις οικογένειές τους. Η συγκεκριμένη εφαρμογή υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας «Ελλάδα- Κύπρος 2007-2013», με το έργο «Αγία Νάπα – Ρέθυμνο: Καθολικά Προσβάσιμες Πόλεις». Ένα Πρόγραμμα το οποίο κατακτήσαμε με τη θερμή υποστήριξη και τη σταθερή συνεργασία που διατηρούμε με την Πανελλήνια Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία και το Σύλλογος ΑμεΑ του Ρεθύμνου, μέσω του οποίου υλοποιήσαμε έργα που διευκόλυναν τις μετακινήσεις των συνανθρώπων μας με Αναπηρία, εξασφαλίζοντας τους ασφαλή πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες, κοινόχρηστους χώρους και σε δομές Πολιτισμού, αλλά και σημαντική πληροφόρηση τόσο για τις συγκεκριμένες δομές και για την κίνηση τους στην πόλη γενικότερα.

Η Θεματολογία του Οδηγού ο οποίος είναι δίγλωσσος (Αγγλικά – Ελληνικά), αφορά προτάσεις διαμονής, μετακίνησης (ταξίδι - εκδρομές - καθημερινές μετακινήσεις), αξιοθέατα και πολιτιστικές δραστηριότητες , Υπηρεσίες των δήμων, υγεία και ιατρικές υπηρεσίες, φαγητό, διασκέδαση, αγορά και ψώνια, αθλητικές δραστηριότητες και σπορ, εξυπηρετήσεις κοινού (π.χ., δημόσια WC)

 

5) Εκσυγχρονισμός Πληροφοριακών Εφαρμογών Εσωτερικής Λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου

 

Αξιοποιήσαμε κάθε δυνατότητα που μας προσφέρει η τεχνολογία για να αναβαθμίσουμε την εσωτερική λειτουργία των υπηρεσιών του Δήμου, ώστε να γίνουν πιο ευέλικτες, να αντιμετωπίσουν την γραφειοκρατία με τις συνακόλουθες επιβαρύνσεις της τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους δημότες, να οργανώσουν τα αρχεία τους και να αποκτήσουν ένα σύγχρονο, αποδοτικό, άμεσο, φιλικό και αξιόπιστο πρόσωπο.

Έτσι, αναβαθμίστηκε η Υπηρεσία Πρωτοκόλλου και Διαχείρισης Εγγράφων/Εργασιών. Ειδικότερα, βελτιστοποιήθηκε η διεκπεραίωση αιτημάτων δημοτών, ψηφιοποιήθηκαν τα έγγραφα και η εσωτερική διακίνησή τους στα αρμόδια τμήματα γίνεται πλέον ηλεκτρονικά Ηλεκτρονική Διακίνηση Εγγράφων κ.α.

Αναβαθμίστηκαν τα Συστήματα της Οικονομικής Υπηρεσίας και οι δημότες μπορούν πλέον χωρίς να μετακινηθούν να διεκπεραιώσουν ηλεκτρονικά τις οικονομικές τους συναλλαγές με το Δήμο, να κάνουν τις πληρωμές τους μέσω ΔΙΑΣ, μέσω POS και σύντομα, μέσω Internet με κάρτα κ.α.

Το ίδιο επετεύχθη και στα συστήματα της Τεχνικής Υπηρεσίας με την

εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης έργων και μελετών, διαχείριση αιτημάτων δημοτών κλπ.

Επιπλέον, αναβαθμίστηκε η «Καρτέλα Δημότη» που περιλαμβάνει το

ιστορικό των συναλλαγών, τα κατατιθέμενα αιτήματα ενώ προσεχώς θα υπάρχει και η δυνατότητα εμφάνισης των οφειλών στον εκάστοτε χρήστη.

Τέλος, προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία πιστοποίησης χρηστών, προγραμματίζεται εφαρμογή που θα επιτρέπει τη διαδικασία με GSIS (Τζι Ες Αϊ ΕΣ) / TaxisNet.

 

6) Αναδιοργάνωση και Βελτίωση Εσωτερικής Λειτουργίας

 

Αυτονόητη προϋπόθεση της επαρκούς υποστήριξης των διαθέσιμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και της μεγιστοποίησης της αποτελεσματικής λειτουργίας τους, είναι η εκπαίδευση και εξειδίκευση εργαζομένων και η ανάθεση της διαχείρισης τους σε υπεύθυνους ανά τομέα. Μόνον, με την απόκτηση της απαραίτητης γνώσης, διαδικασία η οποία είναι διαρκής, οι εργαζόμενοι εξοικειωμένοι πλέον με τη λειτουργία των συστημάτων, υποστηρίζουν επιτυχώς την αυτόματη δρομολόγηση ηλεκτρονικών αιτημάτων στα αρμόδια Τμήματα προς διεκπεραίωση, τη σάρωση και ψηφιοποίηση εγγράφων για αρχειοθέτηση ή/και ηλεκτρονική διακίνηση και, όλες πλέον οι Υπηρεσίες χρησιμοποιούν, σε ευρύτατη κλίμακα, το Σύστημα Διαχείρισης Εργασιών/Αιτημάτων.

 

 

7) Ο άξονας «Αναβάθμιση των υπαρχόντων Πληροφοριακών Συστημάτων Επιχειρησιακής Λειτουργίας (hardware) περιλαμβάνει συγκεκριμένες τεχνολογικές εφαρμογές τις οποίες βλέπετε στη διαφάνεια και αφορούν την προστασία των Συστημάτων Ασφάλειας από ιούς. Σημαντικό σε αυτή την εφαρμογή είναι η Βέλτιστη Χρήση του Μητροπολιτικού Δικτύου Οπτικών Ινών για την δικτύωση Υπηρεσιών και Συστημάτων Πληροφορικής του Δήμου καθώς και η ομογενοποίηση του Εξοπλισμού Πληροφορικής για οικονομία κλίμακας σε ανταλλακτικά και αναλώσιμα, καλύτερη συντήρηση, κεντρική διαχείριση κα.

Αρκεί να σας πω ότι, τα προηγούμενα χρόνια, ο Δήμος δαπανούσε περί τις 35 χιλιάδες Ευρώ ετησίως σε προμήθεια μελανιών και αναλώσιμων. Πέρυσι το ποσό που απαιτήθηκε ήταν 18 χιλιάδες Ευρώ. Πετύχαμε δηλαδή εξοικονόμηση χρημάτων σε ποσοστό 50 %.

 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ – ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ

 

Αγαπητοί συνάδελφοι και φίλοι

 

Ολοκληρώνοντας την εισήγηση μου κι αφού ευχαριστήσω θερμά τους διοργανωτές για την πρόσκληση και τη θετική τους διάθεση για συνεργασία, θα ήθελα να επισημάνω κάποιες αντικειμενικές παραμέτρους που συνθέτουν την πλήρη εικόνα που έχουμε μέχρι σήμερα από την ανταπόκριση των δημοτών στις νέες αυτές ηλεκτρονικές δυνατότητες που τους παρέχει ο Δήμος. Η έντιμη τοποθέτηση απέναντι σε κάθε δράση που εκτελούμε, η αντικειμενική αξιολόγηση του αντίκτυπου που έχει στους αποδέκτες και η αυτοκριτική, είναι για μας οι μόνες ασφαλείς εγγυήσεις για να διορθώσουμε τις ατέλειες, να αποκαταστήσουμε τις παραλείψεις και να εξορθολογίσουμε τη λειτουργία τους στην πράξη ώστε η απόδοσή τους να είναι υψηλή, ποιοτική και χρήσιμη.

Είναι γεγονός ότι προσπαθούμε, να παρακολουθούμε με συνέπεια όλες τις εξελίξεις και να αξιοποιούμε, με γρήγορα αντανακλαστικά, όσο τουλάχιστον μας επιτρέπουν τα διαθέσιμα μέσα και σε προσωπικό και σε υποδομές, τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. Ως Δήμος, έχουμε καταφέρει να απλοποιήσουμε χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, να οργανώσουμε τις υπηρεσίες μας, να διευκολύνουμε τους δημότες στις συναλλαγές του με το Δήμο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την απουσία ουράς έξω από τα γραφεία, να εξοικονομήσουμε χρήματα στο δημοτικό μας ταμείο και να δημιουργήσουμε πύλες επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης με όλο τον κόσμο.

Κάθε αλληλεπίδραση, ωστόσο, που εμπλέκει πολλούς, έχει τις δυσκολίες της και χρήζει πάντοτε βελτιώσεων.

Μια εξ αυτών των δυσκολιών που καλούμαστε να υπερβούμε είναι παρατηρούμενη επιφύλαξη των δημοτών στη χρήση των παρεχόμενων διαδικτυακών υπηρεσιών (αρκετοί οι εγγεγραμμένοι χρήστες αλλά λίγοι οι πιστοποιημένοι, στην πλειοψηφία τους ετεροδημότες) διότι η εγγραφή τους προϋποθέτει κατάθεση προσωπικών δεδομένων όπως ΑΦΜ, ΑΔΤ κλπ )

Είναι εμφανής, ακόμη και σήμερα η προτίμηση δημοτών στην προσωπική επίσκεψη στις υπηρεσίες για την εξυπηρέτησή τους, ειδικά στον τομέα της έκδοσης πιστοποιητικών και πληρωμών οφειλών. Μια ερμηνεία θα μπορούσε να είναι η ανεπαρκής ίσως ενημέρωση τους για τις διαθέσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, η νοοτροπία που δύσκολα αλλάζει, ή ακόμη και η ύπαρξη ευάριθμων υπηρεσιών εξυπηρέτησης κοινού, οι οποίες λειτουργούν εύρυθμα.

Επιπλέον, το πρόβλημα εντείνει, η απουσία δυνατότητας διαλειτουργικότητας με συστήματα του Δημοσίου όπως το TAXIS ή οργανισμούς δημόσιας διοίκησης ώστε να επιτυγχάνουμε συνδυαστική παροχή νέων, χρήσιμων υπηρεσιών, για τους δημότες και τις επιχειρήσεις, η απουσία μοναδικού χαρακτηριστικού πιστοποίησης Χρηστών για τις συναλλαγές του Πολίτη με το Δήμο και το Κράτος , (δυσκολία ταυτοποίησης), καθώς και

οι παρωχημένες διαδικασίες και νομοθετικό πλαίσιο που δυσχεραίνουν την παροχή υπηρεσιών άμεσης εξυπηρέτησης (π.χ. βεβαιωμένες οφειλές, κτλ.)

 

Μελλοντικός Προγραμματισμός

 

Η αρχή για την επίλυση ενός προβλήματος είναι η παραδοχή του και η μελέτη όλων των παραμέτρων τους. Με αυτό το πνεύμα σχεδιάζουμε την μελλοντική εξέλιξη του Δήμου μας στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες (όπως ενημερωτικές Ημερίδες, Δελτία Τύπου και συνεντεύξεις στα ΜΜΕ, έκδοση πληροφοριακών εντύπων και παρεμβάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), θα ισχυροποιήσουμε την εμπιστοσύνη των δημοτών για την αξιοπιστία και την ταχύτητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και την ασφαλή διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων.

Έχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία μιας ομαδοποιημένης επικοινωνίας με τους δημότες με κριτήρια επαγγελματικά ή άλλα χαρακτηριστικά, προκειμένου να τους παράσχουμε στοχευμένες υπηρεσίες και ενημέρωση σε θέματα που αφορούν τον κλάδο τους. των ωφελειών που προσφέρουν οι υπηρεσίες αυτές και των δυνατοτήτων που παρέχουν (Ημερίδες, ΜΜΕ, Social Media)

Η διασφάλιση πλήρους προσβασιμότητας των χρηστών στο σύνολο των παρεχόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών, είναι ακόμη μια πρόκληση που διαχειριζόμαστε.

Σημαντική θεωρούμε επίσης την απλοποίηση εγγραφής και πιστοποίησης χρήστη μέσω κωδικών του TAXISnet όπως και την αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας και προσωπικών δεδομένων (GDPR)

Ιδιαίτερη βαρύτητα αποδίδουμε στη διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με συστήματα άλλων φορέων του Δημοσίου όπως ο κόμβος διαλειτουργικότητας «govHUB» της ΚΕΔΕ, μέσω του οποίου, οι υπηρεσίες των Δήμων όλης της χώρας αποκτούν πρόσβαση σ΄ ένα ενιαίο δίκτυο πληροφόρησης, πολύτιμο για την ταχύτερη εξυπηρέτηση του δημότη αλλά και τη δική τους εύρυθμη λειτουργία. Ως Δήμος στηρίζουμε ανεπιφύλακτα την επιδίωξη της ΚΕΔΕ να εξασφαλίσει την έγκριση της Γενικής Γραμματείας Εσόδων να συνδεθούν με την ψηφιακή αυτή βάση δεδομένων.

Τέλος, με την παροχή νέων χρήσιμων ηλεκτρονικών υπηρεσιών αλλά και την εξυγίανση των υφιστάμενων (π.χ. ΤΑΠ, κλήσεις, ή άλλες οφειλές να εμφανίζονται στην καρτέλα Δημότη στο portal ή στην εφαρμογή για κινητά και να γίνονται πληρωμές άμεσα με κάρτα ή e-banking), ελπίζουμε ότι θα αντιμετωπίσουμε επαρκώς τις αδυναμίες, τις ελλείψεις και τα προβλήματα που υπάρχουν στην παροχή των ηλεκτρονικών μας υπηρεσιών και θα ενισχύσουμε την εξωστρέφεια του Δήμου μας και την εναρμόνιση του με τις σύγχρονες επιταγές.

Σας ευχαριστώ πολύ.

 

09 Μαΐου 2024
 (1353)
 (1349)
 (1351)
 (1352)
 (1347)
 (1346)
 (1121)
 (1329)
 (1339)
 (1281)
 (1342)
 (1348)
 (1345)
 (1344)
 (1343)
 (1335)
 (1337)
Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι (481)
 (1341)
 (1330)
 (1333)
city maps (1041)
 (1328)